Skärmatteväska

Och vad är då en skärmatteväska???? Jo, i den ska jag ha min skärmatta, linjaler, rullkniv och allt annat jag behöver när jag ska sy någon annanstans än hemma. Skärmatta, linjal o rullkniv är nästan ett måste, när man ska sy lapptäcken. Tro mig, för i början hade jag varken eller och det var mycket krångligare.

De två rutorna på väskan är flätade, inte sydda. En teknik som är mycket populär i Japan. Jag och mina kompisar gick en kurs i Uppsala i våras för att lära oss fläta.

 

 

2 thoughts on “Skärmatteväska

Kommentera

