Skräptyger

När man syr lapptäcken får man oftast en massa småbitar över. Dessa slänger man EJ! Man sparar dem o sen syr man ett ”skräptygstäcke” eller, som det heter på engelska, scrapquilt.

Alla mina tygbitar brukar jag spara i en enda röra i en korg. Ibland får jag städdille o då och då organiserar jag om i min korg. Tygbitarna renskärs och sorteras efter färger.

För 3 år sedan sydde jag ett överkast av mina skräptyger och nu är det snart dags att börja på ett nytt. Korgen börjar bli full!

 

Skräptyger, fint ihoprullade.

4 thoughts on “Skräptyger

Kommentera

