Pennskrin

Ibland börjar man på ett arbete och sedan tröttnar man. Blocken blir liggandes i en låda år ut och år in. Inom quiltvärlden kallas detta för ett UFO (UnFinished Object). Rätt som det är, har man flera UFO:n, som bara väntar på att bli klara.

Jag började sy ett täcke för några år sen. Det skulle bli blått med små färgklickar här och där. Täcket syddes för hand, eftersom det syddes av hexagoner (sexkanter). Kom inte så långt förrän jag tröttnade. Nu har jag sytt ett pennskrin av det istället.

 

2 thoughts on “Pennskrin

  1. Påminner mig om en saga jag hörde när jag var liten!
    Den handlade om en man som gick till skräddaren och skulle få sytt en kavaj eller nåt liknande. Tydligen var skräddaren inte så duktig, för när mannen kom och skulle hämta sin kavaj, så sa skräddaren: ”De bidde ingen kavaj”. ”Va bidde de då då” svarade mannen. och så skulle mannen komma nästa vecka igen. Detta upprepades några veckor och klädesplagget blev mindre och mindre och till slut blev svaret på ”va bidde de då då” ”ingenting” Ja ha, sa mannen och gick hem.
    Du fick iaf till ett pennskrin av det som skulle bli ett täcke!! =)

Kommentera

