Vår lilla värld!

Ibland händer det underliga saker…………!

Igår var jag på mammografi. Jag är tacksam för att jag blir kallad varannat år, annars skulle det nog inte bli av. Mamma dog i cancer, det började med bröstcancer, så jag tillhör det man kallar för riskgruppen.

Nu var det inte det som var det underliga. Jag satt och väntade på min tur och när sköterskan ropade upp mitt namn, frågade hon dessutom om jag hade bott i Karlskoga! Nej, svarade jag, men i Degerfors. Sedan såg jag hennes namn! Hon och jag var lekkamrater och skolkamrater i första klass.

Många av mina tidiga klasskamraters namn har jag glömt, men hennes kommer jag ihåg. Visst är världen liten ibland. Tänk att mötas på en mammografiavdelning, vi har nog inte setts på nästan 50 år!

Kommentera

