Friday Night Sew-In

Igår hittade jag något roligt när jag, som vanligt, surfade runt på en massa quiltbloggar. ”Friday Night Sew-In”. Dvs, en fredagkväll i månaden sitter nästan 200 (kanske det är fler) quiltare och syr på sina arbeten. Sedan skriver man om det i sin blogg på lördagen och på söndag kan man vinna ett pris!

Eftersom jag upptäckte detta ganska sent igårkväll, hann jag inte sy så mycket. Det blev i alla fall ett block till Dear Jane täcket. Tidigare i veckan har jag också sytt en triangel till samma täcke.

Yesterday I found something funny, when I was surfing among other quiltbloggers on the net. ”Friday Night Sew-In”. One speciell friday night every month, thera are 200 or more quilters working on theire quilts. Then you blog about it on Saturday and on Sunday you can win a price.

Since it was rather late, when I found this yesterday, I didn´t have time to sew so much. All I did was a block to my Dear Jane qulit. Earlier this week I also finished a triangle to the same quilt.

Kommentera

