Vad jag gjorde igår! / What I did yesterday!

Igår var det äntligen fredag! Dags för Friday Night Sew-In, ”ikväll ska jag sy” sa jag till maken. ”Gör du inte det varje kväll?” svarade han!

Jag sydde Chenille rutor, så symaskinsnålen glödde. Egentligen är det ganska tråkigt att sy dessa rutor. Fram och tillbaka, fram och tillbaka i smala kanaler och med små stygn. Resultatet, däremot, blir förhoppningsvis bra.

Hann dessutom med att sy en stjärna. Ett av dagens två block från ”Sew We Quilt”.

Yesterday it was finally Friday! Time for ”Friday Night Sew-In”. ”Tonight I´m gonna sew” I told my husband. ”Dont you do that every night?” he answered!

I made lots of Chenille blocks, the needle on my sewing-machine was red-hot. It´s a rather dull job, doing these blocks. Backwards and forwards, backwards and forwards, many times with short stitches. The result, however, will be nice.

I also sew a starblock. One of two guestblocks from ”Sew We Quilt”.

9 thoughts on “Vad jag gjorde igår! / What I did yesterday!

  1. Flitig som ett bi! ser jag. Din make är rolig han! ”Gör du inte det varje kväll?” (Syr, alltså)
    Själv har jag krattat löööv, men det finns några kvaaar!

    • Gut! Det blir ju fint resultat också!
      Av mina löv blir det ”baaara” jord! Några löv försvann idag också, men jag har några kvar på backen. Lite kul ska man väl spara!!! Nej, mörkret kom smygande och regnet strilade = inte kul att vara ute och kratta löv då!

  2. What a productive FNSI you had. Those chenille blocks do look like a lot of work, but I’ll bet they’ll finish up great.

Kommentera

