Städdag / Cleaning day

En sån dag, fast först var det en sån natt! Storkatten var inne, vilket inte sker alltför ofta. När vi hade lagt oss, hörde vi väsen från ett rum. Katten hade tagit en mus……..inne!!!! Han var stolt, men jag var inte lika glad. Möss inne i huset, nej tack. Det vill jag inte ha.

Idag har jag haft en städdag. Det regnade ute, så jag tyckte det passade bra. Att städa är lite grann mitt sätt att bo in mig i huset. Inte bara dammsuga, utan fixa lite dukar, ordna i korgar, pynta lite osv. Känns skönt när man är klar. Detta hus är något större än det vi bodde i tidigare.

Oh what a day, but first it was oh what a night! The Bigcat was home, which he seldom is at nighttime. When we´d gone to bed, we heard noises from another room. The cat had catch a mouse……! He was very proud, but I wasn´t that happy. I don´t like having mice in the house.

Today I´ve been cleaning the house. It was raining outside, so I thought it was a good idea. To clean up is a way for me to get settled in the house. Not just vacuum, I potter around, put on new tablecloth and so on. It´s a good feeling when it´s all done. This house is much bigger then the one we lived in before.

Kommentera

