Utmaningen, Januari / The January challenge

Jag har antagit en utmaning! På bloggen Majas Paradis http://majasparadis.blogspot.com/  utmanade hon oss att varje månad bläddra i en av våra quilttidningar och välja ut ett mönster att sy.

I´ve taken a challenge. On the blog Majas Paradis, she challenge us to every month choose a pattern from one of our quiltmagazin.

Jag valde tidningen Quiltmaker från 1996. Bläddrade och bläddrade och bläddrade, men hittade faktiskt inget mönster jag kände för…….

I choosed the magazin Quiltmaker from 1996. I turned the pages over and over and over, but couldn´t find any pattern I would like to sew………

Däremot blev jag inspirerad……..på en av sidorna visas hur man kan lägga HST (Half Square Triangles) på olika sätt och få fram olika mönster. Jag har haft en mängd trekantiga bitar liggandes i en låda och nu, äntligen, blev jag sugen på att göra något åt dem. Sydde ihop dem, skar dem till 2 tums rutor och lade ut dem på golvet. Har inte sytt något av dem än, vet ej om jag ska använda dem i mitt ”frimärkstäcke” eller göra något eget av dem.

But I did get inspired……..one of the pages showed how you could use HST (Half Square Triangles) in different ways and create new patterns. I´ve had lots of triangles lying in a box and now, finally, I found something to do with them. I sewed them together, cut them into  2 inches square and laid them on the floor. Haven´t done anything with them yet, don´t know if I´m gonna use them in my Postage stamps quilt or do something else with them.

2 thoughts on “Utmaningen, Januari / The January challenge

Kommentera

