Land Of Liberty

Just så heter mitt STORA täcke, som jag nu har börjat quilta. Det började som ett BOM (Block of the Month), en gång i månaden kommer mönstret på en ruta. Jag tänkte att det skulle bli ett bra tillfälle att lära sig sy stjärnor, men inte visste jag att det skulle bli så stort.

Stjärnorna var ganska avancerade, lyckades inte så bra med dem, men de får duga. Bårderna tog lång tid att sy och eftersom det var mitt första täcke, där allt mättes i inch (tum), blev nog måtten inte riktigt rätt. Jag fick skarva lite på en bård.

Jag quiltar för hand, så det lär nog ta ett tag, innan täcket är klart.

That´s the name of my BIG quilt, which I now am beginning to quilt. It started as a BOM (Block of the Month). I thought it would be a great opportunity for me to learn how to sew stars, but I didn´t know it was going to be that big.

The stars where rather advanced, I made some mistakes, but they´ll do. The edging took very long time to finish and since it was my first quilt, where everything was measured in inch, I didn´t get it all right. I had to add a piece here and there.

I handpiece the quilt, so it´s gonna take a while, before it´s finished!

One thought on “Land Of Liberty

Kommentera

