Första försöket / My First Attempt

Nu är det dags att börja leka med Postage Stamps. Jag har sorterat efter färg. Varje färghög har jag sedan försökt att lägga från ljust till mörkt. Det var inte så lätt. En del rutor har ju fler färger och ibland kan man undra om rutan ska ligga tex i den gröna högen eller i den blå högen.

Jag vill göra en quilt i regnbågsmönster, fast än har jag inte bestämt något mönster. Bara att det ska skifta från ljust till mörkt, en gång eller fler gånger. Jag har inte fått alla rutor än, men någon gång måste jag börja. Så här är mitt första försök.

Now it´s time to start playing with the Postage Stamps. I have sorted them by colour and by tint. It wasn´t that easy. Some blocks have more than one colour and sometimes you wonder if the block is green or blue, for example.

I want to be a Rainbow Maker, but I haven´t yet decided the pattern. I haven´t got all the blocks I need, but I do have to start some time. Here is my first rainbowattempt.

Kommentera

