Knapphål / Buttonhole

Har inte skrivit på flera dagar. Vi har haft lite problem med uppkopplingen.

Tro inte jag har legat på latsidan för det…… Nej, jag har sytt ganska mycket, mest för hand. Jag har också tagit stärkande promenader i det vackra vårvädret.

Idag har jag sytt en liten väska. Den följde med (tyget alltså) i en bok jag fick av en god vän. Allt gick bra, ända till jag skulle sy knapphålen. Med min nya symaskin borde det gå lätt som en plätt, tyckte jag. Icke…….först fick jag leta efter rätt pressarfot och när jag sedan skulle sy, fungerade ingenting. Det blev bara halva, för korta knapphål och sedan stod maskinen och stampade.

Vad göra??? Jo, det fanns en lösning: Min gamla symaskin!! Med den var det ingen konst att sy knapphål. Så nu ska jag bara sy i 2 knappar, så är väskan klar!

Haven´t been writing for some days. We´ve had some problems with our connection.

Don´t think I´ve been lazy meanwhile……! No, I´ve been sewing quite a lot, most handpiecing. I´ve also been out walking in the beautiful springweather.

Today I´ve been sewing a small bag. It came (the fabric) with a book a good friend gave me. The sewing went well, just until I was to sew the buttonholes. It should be an easy thing to do, with my new sewingmachine, I thought. But no……..At first I couldn´t find the right presser foot and when I started to sew, nothing worked. The machine sew halfsized, too short buttonholes and then it stood still.

What to do????? Well, there was a solution: My old sewingmachine!!!! It´s a piece of cake to sew a buttonhole on that one. So now I only have two more buttons to sew and then the bag is done!

Kommentera

