Design Wall

Vilken underbar idé! Att ha en vägg, där man kan sätta upp sina sydda rutor, istället för att lägga ut dem på golvet. Jag undrar vem som kom på den idén!!!!!

Har hållit på hela förmiddagen att nåla upp mina ihopsydda trianglar och än så länge är jag nöjd med resultatet. Fast jag måste sy fler, många fler. Jag syr dem av ”skräptyg”, allt som blir över när man syr lapptäcken.

Idén till täcket har jag skrivit om tidigare. Den kommer från Bonnie Hunter, men jag har utvecklat den lite. Kör med färgtema i varje ruta. Tyget mellan rutorna ska vara svart.

What a wonderful idea! Having a wall, where you can put all your blocks, instead of lying them on the floor. I wonder who came up with that idea!!!!

This morning I´ve pinned my HST on the wall and so far I´m pretty pleased with the result. Realize I must have more blocks, many more. I use scrap when I sew them.

The pattern is from Bonnie Hunter. I wrote about it earlier. I just made my version of it, every block has its own colour. The sashing will be black.

2 thoughts on “Design Wall

  1. Väldigt bra idé, när du har så ”hjälpsamma” katter! Bara de inte kommer på tanken att börja klättra på väggarna!
    Dessutom inbillar jag mig att mönstret blir mer översiktligt på väggen.
    Kram!

Kommentera

