Min idé / My Idea

Har skurit rent ”triangelblock”, s k HST (Half Square Triangles), under några dagar. Alla små hörn skulle bort och så skulle varje HST vara 2 x 2 inch. Jag hade cirka 300 Hst att renskära.

Såg alla tunna, smala remsor som blev över och tyckte att det var ett slöseri med tyg. Då fick jag en idé…….kan ni höra fanfaren??? Jag fick en idé!!! Testade och blev nöjd med resultatet. Det kommer att bli en liten väggquilt så småningom, ”Skräpblommor”.

I´ve been cutting Hst´s some days now. All the small corners must go away and every block should meassure 2 x 2 inch. I had , at least, 300 blocks to cut clean.

When I saw all the tiny scrap that was leftover, I thuoght it was a waste of fabric. Then I got an idea……..can you hear the trumpets??? I got an idea. Tested it and was pleased with the result. My scrapflower-wallhanging-quilt-to-be.

4 thoughts on “Min idé / My Idea

Kommentera

