Paket på väg / Package mailed

Jag tycker det är så roligt att läsa vad andra quiltare håller på med. Att få idéer och inspiration.

Dessutom gillar jag utmaningar. Just nu deltar jag i tre stycken utmaningar.

1. Majas Paradis, där hon utmanar oss att varje månad, sy något från en av våra quilttidningar.

2. Postage Stamps quilt. Fyra gånger i år byter jag rutor (2 x 2 tum) med andra quiltare. Jag har just skickat fem paket med 100 rutor i varje, till olika delar av världen.

3. In the Bag – Ugly Fabrics. Idag har jag skickat iväg två paket med ”fula tyger”och nu är det bara att, med spänning, vänta och se vad det blir av dessa tyger.

I love to read about other quilters and what they do. To get ideas and inspiration.

I like challenges. Right now, I´m participating in three different challenges.

1. Majas Paradis, she challenge us to sew something from a quiltmagazine every month.

2. Postage Stamps Quilt. Four times this year I´m swapping blocks (2 x 2 inches) with other quilters. I´ve just posted five package with 100 blocks in each to different parts of the world.

3. In the Bag – Ugly Fabrics. Today I sent two package with ”ugly fabrics”. Now I only have to wait, with excitement, to see the result.

2 thoughts on “Paket på väg / Package mailed

Kommentera

