Emmas väska / A Bag For Emma

Våra vänners dotter tog studenten igår! Ja, jag visste ju om det sedan lång tid tillbaka, men inte exakt datum. Ni vet hur det är……man skjuter det framför sig.

Så när Emma ringde i måndags och sa ”Imorgon tar jag studenten. Ni är välkomna hem till oss klockan fyra”, så var det bara att sätta sig vid symaskinen med ett nytt projekt. Snabbt skulle det gå.

Emma har tidigare frågat mig om jag kunde sy henne en väska, så en väska fick det bli. Fingrarna blödde, tråden gick av, men färdig blev den! Kanske blev den lite för stor, men desto mer får hon ju plats med. Grattis till examen, Emma!

A daughter of our friends graduated yesterday. I´ve known about it for a long time, but not exactly when. You know how it is………Things will be done in the last minute!

So when Emma called and said ”Tommorrow is my graduation and you are welcome to my home at four a´clock”, I just sat down at my sewingmachine and started this new projekt. And I was in a hurry!

Earlier on Emma had asked me to sew her a bag, so now I sew her one. Cutting and ripping, fingers bleeding, but I finished it in time! Maybe the bag is a little too big, but then she can carry more things in it. Congratulations to your graduation, Emma!

 

4 thoughts on “Emmas väska / A Bag For Emma

  1. Du är så duktig SysterYster, jag blir alldeles rörd och varm och stolt och mallig och vill bara säga Jag älskar dig❤ längtar till vi ses❤ och funderar lite på om vi inte skulle hitt på nått …bara vi flickor…Du och jag, Lin, Elsa, Minea, Evelinn, Frida, Tilde…men Peter borde oxå få vara med, hmmmmmmmm….jag fortsätter fundera😉

Kommentera

