Små trianglar / Tiny Triangles

Idag har jag skurit och strukit, skurit och strukigt. Medan jag jobbade med rutorna, funderade jag varför jag valde just detta mönster. Hade varit enklare med 9-rutan!

Nu har jag en massa små trianglar över. Vad ska jag göra med dem? Vet inte om jag vill kasta bort dem. Funderar ett tag till………

Today I been cutting and ironing, cutting and ironing. While I was working with the blocks, I kept on thinking ”Why did I choose this pattern”? A 9-patch-block would have been more easy to sew!

Now I have all these tiny triangles left over. What shall I do with them? Not sure if I want to throw them away or not.

6 thoughts on “Små trianglar / Tiny Triangles

  1. Du hittar bergis på nåt fint med dem!
    Min hjärna planerar och skissar för 9-rutan! Få se om den kan övertyga mig! =)

    • Faktum är, att jag faktiskt har en idé. Om den är genomförbar återstår att se🙂
      Imorgon kommer det en ny ruta till Beginners-quilt-along!

Kommentera

