Remstäcke / String Twist Quilt

Har man inget annat att göra, kan man ju alltid börja på ett nytt täcke🙂

Hittade en beskrivning hos Wedding Dress Blue, som jag gillade. Får användning för en massa skräpremsor jag haft. Idag har jag skurit rent alla remsor. Jag gör mina remsor lite kortare, 10″ istället för 14″, än vad som står i beskrivningen. Nu ska jag bara kombinera ihop alla remsor för att få ut bästa möjliga effekt.

If you don´t have anything to do, you can always start on a new quilt🙂

I found a tutorial at Wedding Dress Blue, that I liked. Have a lot af stringscraps I can use. Today I cut them clean. Mine are a bit shorter, 10″ instead of 14″, than the ones in the tutorial. Now I just have to combine all the strings in a good way, so the quilt will look nice.

4 thoughts on “Remstäcke / String Twist Quilt

Kommentera

