Remstäcke del 2 / String Twist Quilt Part 2

Jag hade fler remsor än jag trodde! Började med att sortera mörka och ljusa i två högar. En väldigt subjektiv sortering🙂

Nu har jag sytt ihop alla de ljusa remsorna till block. Ska bara renskära dem också, så alla är lika stora. Sedan är det dags att sy ihop de mörka remsorna!

I had more stringscraps than I thought! Started to sort out the light ones from the darkies. Very, very subjectiv sortiment🙂

Now I´ve pieced the light strings into block. Just have to cut them clean, so that they all have the same size. Then it´s time for the dark ones!

4 thoughts on “Remstäcke del 2 / String Twist Quilt Part 2

  1. Jag tänker 60,- 70-tal när jag ser dina tyger.
    Your fabrics brings me back to the sixties and the seventies. / Meg

Kommentera

