Monicas väska / Monica´s Bag

Äntligen är den klar!!!!!! Syrrans väska, alltså. När jag sydde på kantbandet, kom jag på varför jag bestämt att aldrig sy mer än en skärmatteväska. Det var väldigt svårt att få till det snyggt, speciellt längst ner på gavlarna.

Mönstret är designat av Kristina Höglund, hon med butiken Quiltbiten, ni vet. Jag har gjort en egen version av framsidan, men annars har jag följt hennes mönster.

Så här efteråt, kan man ju fundera på varför jag inte valde en annan väskmodell. Tro mig, jag har verkligen funderat över det🙂

It´s finally finished!!!! The bag to my sister. When I sew the binding, I remembered why I promised myself never to sew another cutting mat bag. It was very hard to to get it nice, especially in the corners.

The pattern is design by Kristina Höglund, She´s got a shop in Uppsala called Quiltbiten. I made my own version on one side, but otherwise I followed the pattern.

After this effort, you can wonder why I didn´t choose another bag pattern. Believe me, I have really wondered myself🙂

6 thoughts on “Monicas väska / Monica´s Bag

Kommentera

