Första remstäcket / The First String Twisted Quilt

Att prova nya tekniker tycker jag är jättekul! Hos bloggen Wedding Dress Blue hittade jag beskrivningen på hur man syr ett remstäcke. Ja, jag har skrivit om det tidigare, men jag tänkte ni skulle slippa scrolla🙂

Det blev ganska många rutor, räcker till två täcken och nu har jag sytt det första klart. Än så länge är bara framsidan klar och kön till quiltningen är lång, men så småningom ska det bli färdigt!

Testing new tecniques are very funny I think! Visiting the blog Wedding Dress Blue I found a tutorial showing how to sew a string twisted quilt. Yes, I know I mentioned it earlier, but now you don´t have to scroll down the side🙂

I sew so many blocks, enough for two quilts and now I´ve finished the first one. Only the top so far, but I´ll finish it some day!

4 thoughts on “Första remstäcket / The First String Twisted Quilt

  1. Ping: I Love Show And Tell | Wedding Dress Blue

Kommentera

