För mycket på gång / Too Much Going On

Tänk vad fel det kan bli ibland………….till er som fortfarande vill rösta på min scrappyquilt, förlåt. Nu har jag ändrat länken, hoppas det fungerar (länken finns i förra inlägget). Min quilt heter ”Very Scrappy” och ligger långt ner på listan.

Igår var det FNSI-dags också. Jag handquiltade en hel del, sydde för hand på mina Dear Jane rutor. Surfade lite bland andra quiltbloggare och hos ”On the Go Quilting” hittade jag en beskrivning på en söt liten börs.

Det blev ett väldigt springande, eftersom min dator står en trappa upp och symaskinen en trappa ner. Upp och kolla beskrivningen, ner och sy. Upp och kolla nästa moment, ner och sy. Efter lite funderande (Börsen var inte helt lätt att sy), blev  jag till slut klar🙂

Sometimes everything goes wrong…………… to those of you who still wants to vote on my scrappyquilt, I´m sorry. Now I´ve changed the link, hope it´s working allright (The link is in my last post). My quilt is named ”Very Scrappy”.

Yesterday it was FNSI-time as well. I did some handquilting, some handpiecing on my Dear Jane blocks. Surfed around other quiltbloggers and found a cute little Zipper Card Pouch (tutorial) at ”On the Go Quilting” blog.

Then I had to run upstairs, downstairs a couple of times, cause my PC is upstairs and my sewingmachine is downstairs. I have a short memory, so I had to run several times! The pouch wasn´t easy to sew, but finally I had it done🙂

6 thoughts on “För mycket på gång / Too Much Going On

  1. Nu har jag röstat på min SysterYster!! Söt börs, lite liet större och den hade passat till mina ”mediciner” jag måste dra på jämt och som ligger i en liten väska som sett sina bästa dagar…
    Du ska få måtten, hihihi…pöss pöss🙂

    • Älskade syster! Av någon anledning hade dina mail hamnat bland spamposten, vet ej varför. Tack för att du röstade. Hur mycket större och vilken färg? Min börs är 8 x 11 cm. Hinner kanske sy en innan vi ses!!!!!!
      Kram, kram ,kram

  2. Oh, no! I’m going to work on the bag tonight and now I read your blog saying it wan’t easy to make. Thanks for crediting my blog but as you know, it came from someone else and I just featured it on the Friday Finds. I’ll let you know if I have difficulty. You used darling fabric!

Kommentera

