Många lappar små….. / Many small squares….

Jag deltar i ett utbyte av 2-inch lappar från hela världen. Sen ska jag sy ett regnbågstäcke av alla lapparna är det tänkt. De flesta av er har nog läst om det i mina tidigare inlägg.

De här ”frimärkesquiltarna” är ganska charmiga, tycker jag. Därför syr jag ytterligare ett täcke, men med 1,5-inch lappar. Jag använder bara mina egna tyger och flera lappar från samma tyg. Lapparna syr jag ihop allteftersom jag plockar upp dem ur korgen. Jag har bara en regel: Inte två likadana lappar bredvid varandra!

I´m participating in a 2-inch squares swap from all around the world. I´m gonna sew a rainbowquilt, I´m sure you all read about it in my earlier posts!

These ”Postage-Stamps-Quilts” are very charming, I think. So now I´m doing another one, but this time I use 1,5″ squares. I´m only using my own fabrics and many squares look the same. I randomly choose the squares and there´s only one rule: Not two squares with the same fabric close to each other!

 

2 thoughts on “Många lappar små….. / Many small squares….

Kommentera

