Läs och lär / Read and Learn

Idag har jag fått lära mig ytterligare ett sätt att sy timglasrutor! Jag följer bloggen Thread Heads Quilt-Along och veckans ruta består  av fyra sådana. Dessutom har jag lärt mig att det är bra att läsa allt i ett inlägg, vilket jag inte gjorde när jag började följa q-a:n. Undrade hur många rutor det ska vara i denna quilt. Läste lite noggrannare och insåg att man ska sy tre rutor av varje variant🙂 Så nu är det bara att sy några fler!

Today I learned how to sew hourglassblocks! I´m following the blog Thread Head´s Quilt-Along and in this weeks block  there are four. Besides that, I learned that it´s a good idea to read all that is written in a post, which I didn´t do when I started following this q-a. I wondered how many blocks there are in this quilt. Read the post more careful and learned that you should sew three ex of each sort🙂 So now I just have to sew some more!

5 thoughts on “Läs och lär / Read and Learn

Kommentera

