Hemligheten / The Secret

Känns skönt att äntligen få avslöja ett hemligt projekt, som jag sytt på under hösten! Fick en förfrågan från Majas Paradis om jag ville delta i ett ”bus”. Självklart ville jag det🙂 Jag fick ett mönster från Maja, där varje linje var en söm och friheten att sy som jag ville.

Feels good to finally expose a secret project, I been working on this fall! Got an inquiry from Majas Paradis (a blog) If I would participate in a challenge. Of course I would🙂 I got this pattern from Maja, where every line is a seam and I got the liberty to choose how to sew.

Första gången jag såg mönstret, tänkte jag svart och vitt, men när jag kom till nedersta raden stämde det inte. Jag var tvungen att lägga till ytterligare en färg. Valde röd. Sen sydde jag mönstret en gång till och hällde på mer färg. Till slut hade jag fyra delar till min quilt.

The first time I saw the pattern I thought black and white, but reaching the last row it didn´t work. I had to add another colour, so I choose red. Then I sew the pattern one more time and poured on even more colours. At the end I had four parts to my quilt.

Om ni besöker bloggen Majas Paradis kan ni se hur andra har tolkat mönster. Flera har sytt ett hjärta i sin quilt. Jag har också ett hjärta i min bonad, men ett broderat, som bara syns på nära håll🙂

If you visit the blog Majas Paradis you can see other versions of the pattern. Several of them has a heart in theire quilt. I have one too in my wallhanging quilt, but you can only see it closely🙂

2 thoughts on “Hemligheten / The Secret

Kommentera

