Chenilletäcket / The Chenillequilt

Jag har sytt klart mitt första och förmodligen mitt sista Chenilletäcke! Vill du veta hur man syr, följ denna länk:

http://www.aestheticnest.com/2010/08/sewing-heirloom-cut-chenille-baby.html

närbild efter

Jag tyckte det var rätt tråkigt att sy alla dessa kanaler. Förväntade mig nog också lite för mycket av utseendet på täcket, när jag hade tvättat och torktumlat det!

I´ve sewn my first and probably my last Chenillequilt! If you want to see how you sew one, just follow this link:

http://www.aestheticnest.com/2010/08/sewing-heirloom-cut-chenille-baby.html

I thought it was rather dull to sew all these canals. Also expected it to look more different after washing and drying it!

Så här såg täcket ut innan jag tvättade det:

This is how the quilt looked like before washing it:

Före

Här är det färdiga, torra täcket:

Here is the dried, ready quilt:

efter

5 thoughts on “Chenilletäcket / The Chenillequilt

Kommentera

