Projekt Quiltning / Project Quilting

Som många av er nog har förstått, så gillar jag utmaningar🙂 Mysteriequiltar, månadens block, veckans block…..ja, allt som jag kan hitta och som jag tror blir bra! Nu har jag hittat utmaningarnas utmaning!!!!! Projekt Quiltning. Från bloggen Persimon Dreams.

Varannan söndag får du en utmaning. Sedan får du en vecka på dig att sy klart. Det blir inte tal om några större projekt, men alltid hittar man något att sy! I söndags fick vi utmaningen: ruta i en ruta i en ruta……🙂

As many of you already have understood, I do like challenges🙂 Mysteryquilts, BOW, BOM………almost everything I can find and want to try! Now I´ve found the challenge of challenges!!!!!!! Project Quilting. On the blog Persimon Dreams.

Every-other Sunday you´ll get a challenge. Then you get one week to finish the project. Don´t think to big🙂 You just have one week to finish your work! Last Sunday the challenge was: Square in a square in a square……

PQ1 detalj

Jag tänkte att ett babytäcke blir lagom stort. Det hinner jag att sy på en vecka. Då hade jag inte räknat med att tre dagar skulle försvinna. Tre dagar när jag inte kunde sy någonting. Blev lite stressigt, men nu är täcket klart. Nu är det bara att vänta till nästa söndag och nästa utmaning, men då blir det nog bara en muggmatta🙂

I thought of sewing a babyquilt. That I can sew in a week. Then this week was suddenly three days short. Three days when I didn´t have time to sit and sew. A bit stressful, but I managed. Now I just have to wait till next Sunday and the next challenge, but I think I´ll just sew a mugrug then🙂

PQ 1 framsida

PQ baksida

2 thoughts on “Projekt Quiltning / Project Quilting

Kommentera

