Min favoritfärg / My Favorite Colour

I söndags fick vi en ny utmaning från Project Quilting. Nu skulle vi sy något i vår älsklingsfärg. Vi fick bara använda den färgen och vitt. Snacka om utmaning🙂 Jag älskar att kombinera olika färger, gärna sådana som inte riktigt passar ihop. Nu skulle jag välja en färg…….hmmmm, mycket svårt! Jag bestämde mig för att välja blått. Det var min första favoritfärg och den har alltid funnits med på ett hörn🙂

Vad jag skulle sy visste jag redan (nej, det blev ingen muggmatta den här gången), en väska. Mönstret jag använder kommer från Sew, Mama, Sew ! Jag har gjort några egna ändringar och är nöjd med väskan.

Last Sunday we got a new challenge from Project Quilting. This time we should sew something using our favorite colour. We could combined it with white fabric, but nothing else. Such a challenge🙂 I love to combine a lot of colours in my quilts, especially those who doesn´t seem to fit together. Now I had to choose only one colour……..hmmmm, very hard!! I decided to choose blue. It was my first favorite colour and it´s always been a part of my life🙂

I already know what to sew (no, no mugrug this time), a bag! I found the pattern at Sew, Mama, Sew!. I only made some changes, I think the bag turned out allright.

blåvitväskaframsida

blåvitväskabaksida

blåvitväskainsida

9 thoughts on “Min favoritfärg / My Favorite Colour

  1. Ping: En till väska / Another Bag | Rutigt – G Adrian

Kommentera

