Testing, Testing!

Ska man lära sig något, måste man öva🙂 Kloka ord, men inte alltid så roliga att följa. Jag  försöker lära mig maskinquiltning och det är inte lätt. När man följer Skill Builder BOM får man många tips och dessutom ska varje block maskinquiltas. Tyvärr, räcker det inte att sy två block / månad om man ska lära sig. Raka linjer går bra, men rundlar av alla de sorter är svårare.

Idag har jag övat på ”stenar” (pebbles)

If you´re gonna learn something, you must practice🙂 Wise words, but not always that fun to follow. I´m trying to learn FMQ and it´s not easy. If you follow the BOM Skill Builder you get a lot of good advices and you quilt every block as you go. Now, it´s not enough machinequilting two blocks / month if you´re gonna get good at it. Straight lines are easy, but circles of all kind is harder to sew.

Today I´ve been practicing ”pebbles”

pebbles

och ”åttor”, vilket var svårare än det ser ut. Sydde tre rader innan jag fattade hur jag skulle göra🙂

and ”eights”, which is harder than it looks. I sew three rows before I got it right🙂

åttor

6 thoughts on “Testing, Testing!

Kommentera

