Miniquiltar / Miniquilts

Jag har en låda full med rutor som blivit över, rutor jag sytt som testblock osv. Nu har jag använt några av dem till att sy miniquiltar. Dessa ”minisar” ska ligga i mina fönster, så katterna får något mjukt att ligga på. Katterna gillar att ligga i fönstren och spana ut över världen. Jag har använt scrapblocken till både fram- och baksidor. Passar därför på att länka till Majas Paradis, eftersom detta är ett år fyllt av scraps🙂

I have a box filled with leftover blocks. Now I´ve sewn some mimiquilts using these blocks. I´ll lay the ”minis” in my windowsill, for the cats to rest on. They like to lie in the window and look out at the world. I´ve used the leftovers both in the top and on the backing. Since they are scraps I link to Majas Paradis, cause this is a year filled with scraps🙂

minisar framsida

miniquilt baksidor

8 thoughts on “Miniquiltar / Miniquilts

  1. Lyckost katterna! Varmt och mjukt om tassarna! Vackra är de också! ……Quiltarna, menar jag! =) Okej då, katterna är jättefina de med =)

Kommentera

