Inspiration

Eller snarare bristen på inspiration. Verkar helt ha tappat lusten att sy och sedan skriva om det. Ska ändå försöka få ihop några rader🙂 Jag har broderat del 5 på Avis broderi och det blir jättefint. Bara en del kvar!

Or rather the lack of inspiration. Seems to have lost my lust both to sew and then write about it. I´ll try to fix some lines anyhow🙂 I´ve finnished part 5 of Avis´ embrodery and it looks great. Just one more part left!

stitchalong4

Nu är det dags att avslöja mitt stora projekt!!! Jag har under året som gått, sytt 60 stycken ”påspåsar” (att förvara plastkassar i) av gamla gardiner. Allt kommer från ”min” kyrkas secondhandaffär och påsarna delades ut på avslutningsfesten vi hade för alla som jobbat frivilligt i affären. I påsarna hade vi stoppat böcker, så alla får något att läsa i sommar🙂

Now it´s time to reveal my big project!!!!  During this last year I´ve sewn 60 pouches (to keep your plastic bags in) using old curtains. It´s all from the secondhandshop ”my” church runs. We gave the pouches away on the finnishing party to everyone who´s been working voluntary at the shop. In the pouches we put books, so everyone have something to read this summer🙂

60påspåsar

8 thoughts on “Inspiration

  1. Härligt, Gun!
    Vilken kaskad av färger och lycka!
    För visst måste man bli lycklig över all den prakten och vänligheten!

    Jag gillar också dina triangelscraps!
    SÅ LÄCKERT!!!//Kram Maja

    • Tack! Egentligen tycker jag inte om att sy så mycket efter samma mönster, ibland var jag väldigt less kan jag säga🙂 Skönt att äntligen vara klar!
      Gun

  2. Jag var en av dem som fick en av påsarna, och jag kan berätta att de är jättefina även på nära håll! Sydd i tre delar med påstickade resårband och bandkantad i ändarna.
    Vad böckerna beträffar vill jag berätta en rolig grej! När en av mina kamrater ‘fiskat’ sin påse fick hon boken ‘vecka 36’ . ‘Den får du inte läsa förrän i höst’ sa jag. När jag fiskade upp min påse fick jag boken ‘Här och nu’! Kunde bara inte låta bli att gå tillbaka till min kamrat och säga: Jag får läsa min bok ‘här och nu’ men du får vänta till ‘vecka 36’ =)

Kommentera

