Frimärkstäcket / Postage Stamps Quilt

Känslan när man äntligen fått ett täcke klart är obeskrivlig. Det här täcket består av 1728 stycken 1.5 inch stora rutor. Jag har sytt ihop dem slumpvis, men försökt undvika att två likadana hamnat bredvid varandra. Täcket är maskinquiltat och eftersom det absolut är ett scraptäcke länkar jag till Majas Paradis och hennes Scrap Happy!

The feeling you get when you finish a quilt is indescribably! This quilt has 1728 smalll 1.5″ blocks. I´ve sewn them together randomly, but tried to avoid having two of the same fabric next to each other. The quilt is machinequilted and since it is a scrapquilt (no doubt about that) I link to Majas Paradis and her Scrap Happy!

förstafrimärket

13 thoughts on “Frimärkstäcket / Postage Stamps Quilt

  1. Din scrapskvilt/postage stamps är underbar!!!
    Naturligtvis har du en ny lott!
    Du gör mycket fint överhuvudtaget, men jag är dålig på att kommentera!
    Grattis till den som får dina fina väskor!
    Kram//Maja

  2. Fantastisk! Kanske får fortsätta med mina galet små 1,5-ichrutor jag också trots att jag bestämt mig för att aldrig mer skära så små rutor..
    Grattis till vinsten hos Maja!

    • Tack! Jag syr ihop mina som ”leaders och enders” när jag ska sy något. På det sättet får jag sytt ett täcke utan att egentligen sy det (om du förstår hur jag menar….).
      Gun

      • Jag vet precis!
        Men man får sy mycket annat för att få ihop ett så stort täcke med så små kvadrater!..

Kommentera

