Ännu ett täcke / Another Quilt

Förra året deltog jag i ett tygbyte, som handlade om ”fula tyger”. Dvs man bytte fula tyger med varandra. Jag gillade idén och hade tom 2 ”tygbytarvänner”. Det ena täcket hann jag sy klart  inom tidsramen, men det andra blev liggandes. Nu i veckan har jag sytt klart det. Tygerna, som inte alls är fula, fick jag från Diana, blogg The Cheshire Quilter. Kommer ihåg att man fick lägga till egna tyger, men inte hur mycket. Jag lade nog till några extra, tror jag🙂

Last year I participated in a swap called ”Ugly Fabrics”. I liked the idea and even had two swapping partners. One quilt I finished within the time limit, but the other one turned into a UFO. This week I finally finished it. The fabrics, that aren´t ugly at all, came from Diana at the blog The Cheshire Quilter. I remember you were allowed to add your own fabrics, but I don´t remember how much. I think I put  in some extra🙂

Alvar

Har också hunnit med veckans ruta, nr 43, från Grandmother´s Choise. Nu är vi på sista raden, så nu börjar det bli dags att sy ihop rutorna!!!

I have also sewn this week´s block, #43, from Grandmother´s Choise. Now we are on the last row. I guess it´s time starting to piece the blocks together!!!!

kvinnokamp43

14 thoughts on “Ännu ett täcke / Another Quilt

  1. Vilka härliga färger i täcket!! Min syster skulle gilla den! Man kan nästan se snurrorna snurra runt!

Kommentera

