Regnbåge / The Rainbow

Nu närmar sig helgen när vi ska ha vår utställning! Vi = Täcklorna, Plats= Lohärads hembygdsgård, Loskälva, Norrtälje. Tid= 6-7 juli, kl 10.00-14.00. Det har gått två år sedan förra gången och jag har hunnit sy en hel del🙂

Det senaste täcket är en regnbågsquilt. Många av rutorna, som är 2″ stora, har jag bytt till mig genom Postage Stamp Quilt Swap. Täcket är handquiltat och jag har använt broderitråd för att kunna följa alla färgbyten i täcket. Tom baksidan blev riktigt bra🙂 Jag delade upp täcket i tre delar när jag skulle quilta det. På så vis blev det lättare att hantera.

This weekend I and my quilting guild are having an exhibition in Norrtälje, a small Town on the eastcoast in Sweden. It´s gone two years since the last time and I´ve have quite a pile of finished quilts🙂

The latest quilt I sew is a rainbowquilt. The blocks are 2″ and many of them I got from several swaps at Postage Stamp Quilt Swap. The quilt is handquilted and I used embroderythread so I could follow all the colours. Even the backingside turned out well🙂 I divided the quilt in three parts before quilting. Made it much easier to sew.

regnbåge1

regnbåge3

regnbåge4

14 thoughts on “Regnbåge / The Rainbow

  1. Fantastiskt fin! Och såklart ännu mer fantastiskt fin i verkligheten!! Jag vet, för jag har sett den!
    It’s really beautiful! I have seen it in the real life!

  2. Riktigt, riktigt fint.
    Synd att jag är i Mora under helgen, annars är ju utställningen granngårds :))
    Ha det gott.

  3. Hej! Ute på en kortsemester såg vi en bil med ”lapp.se” och gick naturligtvis in och kollade så snart jag kom hem. Vilken trevlig blogg du har, och vilket arbete du lägger ner, både på bloggande men främst dina lapparbeten! Jag har inte hunnit läsa allt än men kommer att bli en trogen följare. Regnbågstäcket är något av det vackraste jag sett! Jag använder Pinterest för att spara (och dela) bilder, är det ok om jag lägger ut det där, naturligtvis med en länk till bloggen. Lycka till på utställningen! Jag återkommer, lita på det!

Kommentera

