Blågrön / Teal

Juli månad hos bloggen ”soscrappy” innebär för mig trianglar i blågröna tygscraps. Åtminstone tolkar jag ordet ”teal” så. Finns ingen riktig motsvarighet i svenskan, tro mig, jag har letat🙂 Färgen ligger väldigt nära turkos, men ändå inte……… Jag har sytt 8 trianglar. Sen var det slut på scraps!

The month July at the blog ”soscrappy” is color teal. I´m not really sure of that color. There are no word in Swedish to describe the color. I´ve sewn my scrappy  triangles in fabrics that are blue-green. Hope that´s right🙂 I´m all out of scraps in that color now anyway!

trianglarteal

2 thoughts on “Blågrön / Teal

Kommentera

