Första quilten / The First Quilt

Om man bara syr på projekt man inte kan visa upp på bloggen, kan man ju alltid berätta om sitt första täcke🙂 Jag sydde mitt första täcke 1973, sydde det helt för hand. Sen visste jag inte hur jag skulle gå vidare med quiltning och lukkekant, så jag använde det som det var. Till slut hamnade det i en låda, lite trasigt här och där. För några år sedan tog jag fram och renoverade det. Jag fick minska ner rutorna, så nu blev det en väggbonad. Tyget är fortfarande detsamma och nu är täcket dessutom handquiltat!

If you´re working on project you cannot show on the blog, you can always  show your first quilt🙂 I sew my first quilt in 1973, the top was handpieced. Then I didn´t know how to continue (quilting and binding), so I used it as it was. Finally it ended up in a box, weared out. Some years ago I found it and started renovating it. I had to make the blocks smaller, so now it is a wallhanging quilt. The fabrics are the same as before and now it is handquilted!

förstatäcket

3 thoughts on “Första quilten / The First Quilt

Kommentera

