Bröllopsquiltar / The Weddingquilts

I somras fick vi inbjudan till ett septemberbröllop! Jätteroligt, men vad skulle vi ge brudparet??? Först tänkte jag ta ett av mina redan sydda täcken……..enkelt och tidssparande🙂 I samma veva började Melissa på bloggen Happy Quilting annonsera att hon skulle ha en Quilt – Along under juli – september. Kanske har du sett länken på min blogg: Star Surround. Ett snyggt täcke, men skulle jag hinna sy det???

This summer we got an invitation to a wedding in September! Lovely, but what to give the bridal couple??? At first I thought, why don´t take one of my already finished quilts….. easy and timesaving🙂 At the same time Melissa at the blog Happy Quilting told us she was gonna have a Quilt – Along during July- September. Maybe you´ve already seen the link on my blog. A beautiful quilt, but did I have the time to sew it???

Jag skar ut all delar, sen for jag på semester en vecka. När jag kom tillbaka var det bara att börja sy. Varje måndag fick vi veta vad och hur vi skulle sy.

I cut all the pieces, then I Went on a week vaccation. When I came back, I start sewing the pieces together. Every Monday we learned what to sew and how.

HSTwq

Jag bestämde mig för att sy två täcken, ett rosa och ett blått.

I decided to sew two quilts, one pink and one blue.

sneakpeak1

För att de skulle hinna bli klara maskinquiltade jag dem. Fyrverkeri i stjärnan och champangebubblor i ringen. Bröllopstäcken ska ha det 🙂

To get ready in time I machinequilted the two quilts. Fireworks in the star and champangebubbles in the ring. Because they are weddingquilts🙂

blåstjärna

rosastjärna

Sedan sydde jag i knappar och knapphål, så att de kan sitta tillsammans under ett täcke och mysa. Och ja………jag hann bli klar!

Then I sew button and buttonholes, so they can sit together under one big quilt and cuddle. And yes……….I did finish in time!

knäppningen

rosa

blåtbådaihop

Bröllopet var underbart, men vad brudparet tyckte om quiltarna vet jag inte än🙂 Eftersom detta blev ett långt inlägg av ”visa och berätta”, länkar jag till EvaJ, där du kan hitta fler ”Visa och berätta” bloggar.

The wedding was Beautiful, but I don´t know yet what they thought of the quilts :)  I´ll link to EvaJ. She is having a ”Show and Tell” at her blog. It´s in Swedish, but you can always get inspiration from the photos.

7 thoughts on “Bröllopsquiltar / The Weddingquilts

  1. Men Gun..OJ så fint och vilket arbete !!!!Jag är så glad att du länkar till min blogg så andra också får njuta av ditt arbete!!Tack Och Bambikram

Kommentera

