Peters quilt

Häromdagen visade jag en necessär jag sytt av scraps (Se föregående inlägg). Nu kan jag visa quilten som dessa scraps kom ifrån. Min systerson fyllde 30 år igår och jag tyckte han är värd ett täcke. Mönstret heter Churn Dash, ett traditionellt quiltblock.

The other day I showed you a pouch I sew using scraps (The post before this). Now I can show you the quilt these scraps came from. My nephew was 30 yesterday and I thought he was worth a quilt! The pattern is called Churn Dash, a traditional quiltblock.

peterstäcke

Det är måndag och jag länkar till EvaJ ”Visa och berätta”

It´s Monday and I link to EvaJ ”Show And Tell” (It´s in Swedish).

11 thoughts on “Peters quilt

  1. E perfekt present till en kille men även jag gillar det för det är ju mina färger!!Tusen tack för din länkning till Visa och berätta.måndag!!bambikram

Kommentera

