Lila väska / Purple Bag

För några år sedan köpte jag ett väskmönster på en syfestival. Mönstret kom från Mossby Quiltshop och är designat av Charlott Sundahl. Jag lade mönstret i en låda och glömde bort det😉 Hittade igen det för någon vecka sedan och nu har jag sytt mig en väska. Mönstret var enkelt att följa, men jag skulle nog göra lite längre handtag om jag syr en väska till.

Some years ago I bought a bagpattern at a sewing festival. The pattern is from Mossby Quiltshop and designed by Charlott Sundahl. I put the pattern in a box and forgot it there😉 Found it again a week ago and now I´ve sewn myself a bag. The pattern was easy to follow, but next time I sew that bag I´m gonna make the straps a bit longer.

prinsess

Måndag och jag länkar till EvaJ  ”Visa och berätta”!

Monday and I link to EvaJ  ” Tell and Show” (in Swedish)!

8 thoughts on “Lila väska / Purple Bag

  1. Vilken tur du hittade mönstret idag så din väska och du kan vara med och inspirera på Visa och Berätta måndag/Bambikram

Kommentera

