Boken!! / The Book!!

Ja, denna gång handlar det inte om Bibeln, utan om Tula Pinks Bok ”100 Modern Quiltblocks”. Ett stort gäng här i Sverige syr valda rutor från boken. Tio nummer dras varje månad med början i oktober. Jag var lite sen att bestämma mig för att hänga på och sen har jag fått vänta på boken. Nu är den här och jag har sytt mina första tio rutor! Tänker hålla mig till mest småblommiga tyger i olika färger. Vill du vara med? Än är det inte försent. Läs mer HÄR 🙂

Well, this time it isn´t about the Bible, but about the book of Tula Pink ”100 Modern Quiltblocks”. A large number of people here in Sweden are sewing choosen blocks from the book. Ten number are being drawn every month, starting last October. I was a little late joining the group and then I had to wait for the book to arrive. Now I´ve got it and I´ve sewn my first ten blocks! I´v decided to mostly use fabric with small flowers in different colours. Do you want to join? It´s not to late, but the blog is all in Swedish. HERE is the link🙂

5tulapink11tulapink14tulapink23tulapink37tulapink41tulapink51tulapink56tulapink79tulapink88tulapink

Måndag: Visa och Berätta hos Eva! Värt ett besök🙂

Monday: Show and Tell at Eva´s. Worth a visit, although it is in Swedish🙂

 

8 thoughts on “Boken!! / The Book!!

  1. Tänk o man kunde göra en stor quilt av alla dessa block som sys….visst skulle det bli spännande…Tack Gun för du länkade till Visa och Berätta,måndag!!Bambikram till dig

Kommentera

