Broderikorg / Embroderybasket

Hittade ett jättefint broderi på secondhandaffären. Kom ihåg en beskrivning i tidningen Quilt Magasinet, där man använt sig av ett broderi. Har flera, lite tjockare tyger och bestämde mig att använda scrapsen från dem. Tygkorgen blev större än jag tänkt! Bra. då vet jag det till nästa gång🙂

Found a beautiful embrodery at a secondhandstore. Remembered a tutorial in the magazine Quilt Magasinet, where they used an embrodery in the quiltwork. I have some thicker fabric and decided to use the scraps from them. The fabricbasket got bigger than expected! Good, I´ll remember that next time I sew one🙂

tygblom

tygkorgstor

Passade också på att sy en scrapbag till de bitar som blev över. Länkar till Majas Paradis och hennes scraputmaning!

Did also sew a scrapbag for the fabricscraps I didn´t use. The blog Majas Paradis has a scrapchallenge this year and I link to her!

scrapbag14

7 thoughts on “Broderikorg / Embroderybasket

  1. Vad fint det blev! Man kan göra mycket fynd på second hand! Jag älskar att hitta alternativa användningsområden! Fyndade lite jag med idag. Köpte tyger……fast det blir nog örngott av dem. Någon gång ska jag sy ett lapptäcke till min sköna fåtölj. Kramiz!

Kommentera

