Nästan jul / Almost Christmas

Så här dan före dan är det kanske inte så många som sitter vid symaskinen🙂 Julstöket och stressen tar all vår tid och energi. Jag bestämde för flera år sedan att ta det lugnt. Bara göra det jag själv vill……..några juldukar, några tomtar, färdiglagad mat. Däremot tycker jag att det är väldigt roligt att sy i jultyger, dukar, granar, grytlappar osv. Nu senast sydde jag en grytlapp🙂 Eftersom det är måndag, så länkar jag till EvaJ, ”Visa och berätta”!

It´s almost christmas and I guess not so many quilters are spending theire time sewing🙂 The preparations for christmas are taking all our time and energy. I decided many years ago not to stress. Just do things I want to do………decorate with some table runners, Santas, easyfixed food. What I do like is to sew in christmasfabrics, like table cloths, christmastrees, pot holders and so on. Last week I sew a pot holder🙂 Since it´s Monday, I link to EvaJ ”Show and Tell”!

julgrytlapp

Mitt i  alltihop höll jag på att glömma ”Sne´rallyt”, men nu har jag dragit en vinnare!!!!!  Pumlans flitiga fingrar ska bli ännu flitigare🙂 Grattis, du vann! Skicka din adress till min email gun@lapp.se så skickar jag tygerna!!!

6 thoughts on “Nästan jul / Almost Christmas

  1. Här har vi också valt att fira julen lite sparsammare. Vi njuter av tiden vi unnar oss istället.
    Kul att rallyt fortsätter, säger Grattis till Pumlan🙂

    Önskar dej en God Jul och ett Gott Nytt år med mycket sytid.

Kommentera

