Tillbakablick / Looking Back

Det är måndag, dan före nyårsafton, och EvaJ har uppmanat oss att Visa och Berätta om våra projekt under året som gått! Detta kommer att bli ett långt inlägg, för jag har varit ganska flitig🙂

It´s Monday, the day Before Newyears Eve, and EvaJ has asked us to Show and Tell about our Projects during 2013! This is gonna be a long post, cause I´ve been rather busy this year🙂

Jag började året med att delta i bloggen Persimon Dreams Project Quilting. Varannan vecka fick vi ett tema, som skulle sys klart på en vecka! Inte alltid så lätt, men roligt🙂

I started the year, following the blog Persimon Dreams Project Quilting. Every other week we got a theme and then we had one week to finnish it! Not always that easy, but very fun🙂

blc3a5vitvc3a4skaframsida[1]

bondprick[1]

pq-1-framsida[1]

the-star-in-chaos[1]

Early Spring
På bloggen Soscrappy har man varje månad fått en färg. Sen skulle vi sy något av alla våra scraps i denna färg. Jag sydde trianglar! Har inte sytt ihop dem än, men haft dem uppsatta på min ”Designwall”, för att se hur det kommer att se ut🙂

At the blog Soscrappy there was a new colour every month. Then you should sew something using your scraps in that colour. I sew triangles! Haven´t yet pieced them together, but they been on my Designwall, so I could see how they will suit together🙂

triangeldrama

Jag har sytt flera necessärer och väskor.

I´ve sewn a lot of pouches and bags.

3-veckvc3a4skor[1]

blc3a5-orange[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

brabc3a4ttrebc3a4st[1]

 

 

 

 

lada21[1]

monicasgrc3b6na[1]

 

 

 

tetravc3a4ska-1[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

min bella

 

 

 

 

 

väskan rutigt

 

 

 

 

pomton

stor tygkorg

Jag har sytt löpare och dukar

.I´ve sewn table runners and table cloths

julgåta5julgranar

The Ladder

minis fram

datamini fram

 

 

Jag har förstås sytt täcken också. En del blev klara. Andra väntar på att bli quiltade🙂

Of course I´ve sewn quilts also. Some of them I finnished. Others are just tops, waiting to be quilted🙂

grå remstäcket

turkos kalejdodkop

förstafrimärket

Alvar

regnbåge1

blåt

rosa

peterstäcke

topgc3

CIMG1241

Lite av det jag sytt 2013🙂 Nu ser jag fram emot 2014 och fler projekt! Gott Nytt År till er alla!!!!!

Some of what I sew 2013🙂 Now I´m looking forward to 2014 and more projects! Happy New Year to you all!!!!!!!

14 thoughts on “Tillbakablick / Looking Back

  1. Fantastiskt, vad du har producerat! Massor med vackra saker och jag är imponerad! Nu är det snart dags att börja fylla ett nytt år med härlig tillverkning.
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Kramisar

  2. wow you have been very productive over the year ^^
    lots of beautiful colour quilts and projects – well done !!!

Kommentera

