Celtic Solstice Mystery

Som ni säkert sett, har jag följt Bonnie Hunters mysteriequilt även denna gång. Och även denna gång blev resultatet fantastiskt! Jag valde att sy i de rekommenderade färgerna, vitt, gult, orange, grönt och blått. Vi började med att sy 100-tals små rutor i olika mönster och alla undrade förstås hur vi skulle sy ihop dem. Nu vet vi och jag har börjat sy ihop mina små rutor till 49 stora rutor. Hittills har jag hunnit med 30 stycken och nu kan man se mönstret. Som alltid, när det gäller Bonnie Hunters mönster, blir det jättefint!!!

As you probably already know, I´ve been following Bonnie Hunter´s mysteryquilt this time again. And this time again the result is fantastic! I choosed to sew in the colours Bonnie recommended, White, yellow, orange, green and blue. We started sewing hundreds of small blocks in different patterns and we were all wondering what´s it gonna look like in the end. Now we know and I have started sewing my small blocks together into 49 big blocks. So far I´ve done 30 and now you can really see the pattern. As always, when it comes to a pattern of Bonnie Hunter, it´s looking great!!!

csm30rutor

14 thoughts on “Celtic Solstice Mystery

  1. Så läckert det blir. Jag har aldrig vågat mig på en mystery quilt. Tänk om jag inte skulle gilla mönstret när det är färdigt. Dina små lappar såg ju ”mysko” ut n du visade dem, men ihopsatta blev de helt underbara.

  2. Din kvilt kommer att bli superfin, jag har laddat ner mönstret för det är verkligen en kvilt jag gillar, alltid bra att ha ett mönster på lut, när andan faller på, LOL!

Kommentera

