Sötsaker / Sweet Treats

Även denna vecka har jag gett mig på Project Quilting från bloggen Persimon Dreams. Veckans utmaning var sötsaker och för en godisgris är det svårt att låta bli ett sådant tema🙂 Jag har sytt en liten godiskorg, inspirerad av NonStop karameller. Hexagonerna är sydda för hand. Korgen är 5.5″ x 4″ på varje sida. Ska jag fylla den med NonStop, blir jag nog ruinerad på kuppen🙂

This week the challenge from the blog Persimon Dreams, Project Quiling, was Sweet Treats. Me, being a candylover, could of course not resist that theme🙂 I sew a fabricbasket, inspired by the candy NonStop. The hexies are all handpieced. The basket measures 5.5″ x 4″ on every side. If I´m gonna fill it up with NonStops, I probably end up broke🙂

sweettreat

6 thoughts on “Sötsaker / Sweet Treats

Kommentera

