3 länkar / 3 Links

Eftersom det är måndag börjar jag med att länka till EvaJ och hennes Måndag, Visa och berätta. Jag tycker det är så bra att hon har startat detta! Så kul att se vad alla quiltare syr, samt att få inspiration!!!!! En annan bloggare som också inspirerar är Marsha på bloggen On the Go Quilting. Varje fredag länkar hon till olika bloggar med tips och idéer. Nästan varje fredag hittar jag något nytt att sy. Missa inte hennes Friday Finds🙂 Senast länkade hon till bloggen The Zen of Making och där fanns beskrivningen på en liten väska. I den kan du ha ditt hexagonarbete när du är ute och reser. Gissa om jag hoppade på det projektet🙂

Since it´s Monday I start with linking to EvaJ and her Monday, Show and Tell. I Think it´s so nice she started this! It´s so great to see wahat other quilters are sewing and to get inspired!!!! One other blogger who inspirate you is Marsha at the blog On the Go Quilting. Every Friday she links to different blogs with a lot of tutorials and ideas. Almost every Friday I find something to sew. Don´t miss her Friday Finds🙂 Last Friday she had a link to the blog The Zen of Making and there was this tutorial of a travelkit for English paper piecing. So cute, I just had to sew it🙂

travelkit2

travelkit1

När jag nu kollar in beskrivningen, ser jag att jag sytt lite fel. Fickan ska vara på utsidan🙂 Får väl sy en ny väska. Den här gången ska jag dessutom välja ett tunnare foder.

Now, when checking the tutorial, I see I´ve did wrong. The pocket should be on the outside of the pouch. Well, I just have to sew a new kit. This time I´ll choose a thinner fabric for the lining.

2 thoughts on “3 länkar / 3 Links

  1. Det är väl härligt Gun att du sytt din egna väska som passar dig och dina hexagoner…Tack snälla för du INSPIRERAR oss och dessutom delar med dig denna länk till Visa och Berätta.måndag!!Skall skolla mig dit genast och titta in!!Bambikramar

Kommentera

