Rosa / Pink

Den här gången handlar det inte om Tula Pink, utan om en rosa scrapbag🙂 Från bloggen Soscrappy kommer det varje månad en ny färg. Sen väljer du vad du vill sy av dina scraps i den färgen. Februaris färg är rosa och jag har bestämt att jag ska sy en scrapbag var månad. Mönstret till scrapbagen hittade jag hos ”Majas Paradis” för några år sedan och jag har utnyttjat det flitigt. Den stora delen är 18cm x 63cm (7″ x 24.5″) och botten (jag har ritat den själv) är 15cm x 23cm (6″ x 9″).

This time it is not about Tula Pink, it´s about a pink scrapbag🙂 Every month you got a colour from the blog Soscrappy. You choose what to sew with your scraps in that colour. The colour of February is pink and I have decided to sew scrapbags every month. I found the pattern some years ago at the blog ”Majas Paradis” and I have used it many times. The big part is 7″ x 24.5″ (18cm x 63cm) and the bottom (which I created myself) is 6″ x 9″ (15cm x 23cm).

rosafeb1

Sen är det bara att sy ihop alla delarna, som när man syr en väska! Man kan förstås välja om man vill ha en oval eller en rund botten. Min är inte perfekt oval, men fungerar:)

Then you just sew the parts togtether, like when you sew a bag! You can of course choose if you want an oval or a round bottom. Mine is not perfectly oval, but it will do:)

rosafeb2

18 thoughts on “Rosa / Pink

  1. Vilken sötnos du sytt Gun!
    Tack att du visade vem idéen kom ifrån! Det betyder mycket för mig.
    Jag måste snart sätta mig och sy en svartvit själv!
    Ha en trevlig helg!
    Kram//Maja

Kommentera

