Maria

Jag fick ett brev från Maria, Majas Paradis. Det innehöll en tygremsa och en utmaning: ”Sy något av detta tyg, lägg till högst tre av dina egna tyger, presentera resultatet på min namnsdag, 28 februari”. Remsan var 2.5″ bred och i tre färger, röd, gul och blå. Här, hos Dollan Design, kan du se hur den såg ut. Jag sydde en löpare. Blev dock inte färdig i tid, pga sjukdom, men nu är den sydd! Presenterar den därför idag, när jag har namnsdag (Adrian)🙂

I recieved a letter from Maria, Majas Paradis. In it was a fabricstrip and a challenge: ”Sew something using this strip and only three of your own fabrics. Show it on your blog on February 28, my name day”. The strip was 2.5″ and in three colours, red, yellow and blue. Here, at the blog Dollan Design, you can see it. I did sew a table runner. Couldn´t finish it in time, cause I got sick, but now it´s done! So here it is, on my name day (Adrian)🙂

Maria

mariablå

mariagul

mariaröd

Jag länkar också till EvaJ, Måndag, Visa och berätta!

I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell!

One thought on “Maria

Kommentera

