Sol och värme / A Sunny Weekend

Vi har haft en underbar helg, med sol och värme!!!!! Ändå satt jag inne och sydde på förmiddagen idag. Har äntligen förstått hur man syr en ”Susienecessär” från bloggen Pattydoo. Förut fanns den bara på tyska och jag hade vissa besvär, men nu finns den översatt på engelska och genast blev det mycket enklare🙂 Jag har redan sytt två stycken nessar. Den högra är till min syster, som fyller år idag. Grattis på födelsedagen syrran❤❤❤

We´ve had a wonderful weekend with the sun warming us!!!!!! Still I was indoors this morning, sewing. I have finlly learned how to sew a ”Susie pouch”, from the blog Pattydoo. It used to be all in german, but now they translated the pattern to English. Makes it much easier for me to understand🙂 I´ve already sewn two pouches. The one to the right is for my sister. It´s her birthday today. Happy Birthday sis❤❤❤

susienesse2

Jag länkar också till EvaJ, Måndag, Visa och berätta!

I also link to EvaJ, Monday, Show and Tell!

8 thoughts on “Sol och värme / A Sunny Weekend

  1. Så fina de blev. Visst är de roliga att sy. Jag har hunnit med ett antal och kallar dem för ”bälg-nessar” för jag tycker de påminner om en blåsbälg.
    Kram

Kommentera

