12 rutors ruta / 12 Patch Block

Favoritmarkerade en Quilt-Along och glömde sen bort den🙂 Hittade igen den och sydde ikapp! Quilt-alongen heter Pack Patch Mini Quilt- Along. Var vecka får man två teman och så syr man två rutor. Här är mina små rutor:

I bookmarked a Quilt-Along and then I forgot all about it🙂 Found it again and managed to sew the blocks they had already done. The Quilt-Along is Pack Patch Mini Quilt-Along. Every week you´ll have two theme and you sew two blocks. Here are my mini blocks:

12patches

Eftersom det varit mors dag ”over there”, var ett av veckans tema ”mamma (pappa) och jag”. Min mamma gick bort för 5 år sedan och jag saknar henne så mycket.❤

Since it´s been Mothers Day ”over there”, one of the themes this week are ”The Moment of me and my mom/ dad” My mom passed away 5 years ago and I miss her so much.❤

momandi

Det andra temat handlade om mig och mina barn, men har man inga barn, gick det bra med syskonbarn/ vänners barn. Mina syskonbarn frågar mig ibland om jag är en bohem🙂 Själv tycker jag att de är vackra blommor❤

The other theme is about me and my kids. If you have no kids, you can choose your nephews/nieces/friends kids. My nieces and nephew sometimes ask if I´m a Bohemian🙂 I  think they are beautiful flowers❤

syskonbarn

Idag är det måndag och jag länkar förstås till EvaJ, måndag, Visa och berätta!

Today it´s Monday and of course I link to EvaJ, Monday, Show and Tell!

 

5 thoughts on “12 rutors ruta / 12 Patch Block

Kommentera

