Små rutor / Tiny Blocks

På grund av quiltande orsaker har jag inte kunnat använda min symaskin till annat än just det🙂 Mer om det i ett senare inlägg!  Lite lätt stressad kunde jag så äntligen sy mina 12patch rutor från förra veckan.

Because of some quilting causes I haven´t been able to use my sewingmachine for other things than that🙂 I tell you more about it in a post later on! I felt a little bit stressed, when I finally could sew my 12patch blocks from the last week.

Jag har en låda med 1.5″ remsor, som jag använder till dessa rutor. När jag skulle sy på temat ”Mitt syrum” var det bara att fiska upp fyra remsor och sy. Vi fick använda fler än två tyger denna gång🙂

I have a box with 1.5″ strings, which I use when I sew these blocks. On the theme ”My Sewingroom” I just had to pick four strings and sew. We were allowed to use more than two fabrics for this one🙂

sewingroom

Nästa tema var ”Tvättrum/dag” , så det fick bli blått och bubbligt!

Next theme was ”Laundryday/room” , so I choosed blue and bubbles!

laundryday

Den här veckan räckte det med en bild på alla våra rutor! Där fick jag för att jag stressade🙂

This week we´d only show all our finished blocks! So much for stressing away🙂

alla12patch

Kommentera

